Skocz do zawartości

Zobacz nową zawartość




- - - - -

Czy adwokat może mieć kancelarię prawną?


Kancelaria prawna może być prowadzona przez każdego urzędnika, który jest po studiach wyższych prawniczych. Zatem także adwokat może mieć własną kancelarię. Może on zatrudniać na umowę wszystkich specjalistów z dziedziny prawa. Jest tylko jeden wyjątek.
Kogo z urzędników prawa nie można zatrudnić na umowę o pracę?

Kancelaria prawna powołana może być do życia przez jedną osobę lub w zespole z innymi. Niemniej jeśli chodzi o zatrudnienie na umowę o pracę, nie można zatrudnić żadnego z adwokatów. Zawód przez nich wykonywany musi być zawsze poparty indywidualną działalnością gospodarczą.

Z tego powodu zapewne coraz więcej studentów będzie chciało ukończyć studia prawnicze jako radcy prawni, którzy mają takie samo pole do popisu co barristerzy. I mogą oni prowadzić wszystkie sprawy, nawet te dotyczące rozpraw karnych, które mogą w Polsce obsługiwać od roku 2016.

Z jakimi sprawami możemy zwrócić się do prawnika?

W kancelarii prawniczej pracują przeważnie radcy prawni. Zajmują się oni udzielaniem porad prawnych. Tworzą projekty prawnych aktów oraz sporządzają opinie prawne. Występują także na sprawach sądowych. Mogą być na procesie sądowym jako pełnomocnicy lub obrońcy.

W zależności od specjalności danego radcy prawnego, w sekretariacie kancelarii zostanie nam przypisany urzędnik, który najlepiej jest obeznany w problemie, z jakim się do tej instytucji zwróciliśmy.

Dlaczego w prawniczej kancelarii często jest sekretariat?

Gdy w takiej instytucji pracuje kilku lub nawet kilkunastu prawników, nieodzowne jest utworzenie sekretariatu. Przez ten gabinet bowiem filtrowane są wszystkie sprawy klientów. To nieodzowna komórka, która panuje nad porządkiem rozdzielania spraw oraz dba o harmonogram spotkań itp.

Dzięki temu nie błądzimy po pokojach. Nie musimy szukać po tabliczkach informacyjnych, chodząc od drzwi do drzwi kolejnych gabinetów, w których urzęduje dany prawnik, by wreszcie dotrzeć do tego odpowiedniego. Wszystko to zostaje rozstrzygnięte przez sekretarkę w sekretariacie.

W jakich kancelariach z ukierunkowaniem na prawo będzie działał sekretariat?

Sekretariat działa w kancelariach prawnych:

- państwowych,
- prywatnych.

Jest on konieczny wszędzie tam, gdzie pracuje większa ilość prawników, którzy wyspecjalizowali się w odrębnych dziedzinach prawa.
Artykuł opracowano we współpracy z legalalliance.pl



0 Komentarze