Skocz do zawartości

Zobacz nową zawartość

Zdjęcie
- - - - -

Kredyt hipoteczny - porady

kredyt hipoteczny milenium ing stopy procentowe

• Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 Dym71

Dym71

Nowy użytkownik

• 1 postów

Reputacja: 0
Normalna

Napisany 31 maja 2021 - 07:47

Dzień dobry,

Mam prośbę o podzielenie się swoją opinią na temat mojej sytuacji. Od razu zaznaczę - w kwestiach kredytów hipotecznych jestem laikem, zgłębiłem trochę temat, ale nadal mam wątpliwości, które mam nadzieję pomożecie mi rozwiać. Z góry jednak przepraszam za wszelkie błędne procesy myślowe itd., będę wdzięczny za wszystkie dobre rady i podpowiedzi.

Moja sytuacja:
4 osobowa rodzina (2+2) obecnie na 41m2, więc powiedziałem dość. Wymarzone mieszkanie znalezione w styczniu, papiery do banków (mBank, ING i Milenium) złożone końcem lutego, wszystkie pozytywne decyzje. Kwota kredytu to 640 000 na 35 lat. Co mnie trapi?

1. Stopy procentowe - prawdopodobnie weźmiemy kredyt w Milenium, mamy tam marżę 2% + WIBOR 3M. Przy obecnym poziomie WIBOR 3M bank wyliczył ratę około 2200 zł - jest OK. Skorzystałem z kalkulatora internetowego, aby wyliczyć zmianę raty w zależności od wysokości stóp procentowych i... przy oprocentowaniu 13% (2% marża + 11% WIBOR) byłbym na granicy wydolności finansowej (zarobki - rata 7000 zł - rachunki - koszty życia -itd. +/- = 0). Mam więc 2 pierwsze pytania:
    -jak wg. Was będą wyglądały stopy procentowe w następnych 5-10 latach (że będą wyższe, to jest pewne - pytanie tylko o ile %)?
    -czy wzięli byście taki kredyt na moim miejscu (naczytałem się, że jeżeli z kalkulacji wyjdzie, że nie stać mnie na kredyt przy najgorszym scenariuszu tj. stopy procentowe około 20% to kredytu nie powinienem brać)?